Speciaal Dieet

FODMAP-beperkt dieet
Speciaal voor diegenen die een FODMAP-beperkt dieet geadviseerd hebben gekregen door hun arts of diëtist, heeft Verdify een gemakkelijke optie. Kies simpelweg voor de FODMAP-beperkt optie in jouw persoonlijke profiel. Verdify sluit dan automatisch FODMAP-rijke ingrediënten uit. De recepten die vervolgens door Verdify aan jou worden getoond bevatten nog steeds alle benodigde nutriënten voor een gebalanceerd en gezond dieet. Wil je bepaalde FODMAP’s weer herintroduceren in jouw dieet? Geen probleem. Je kunt de uitgesloten ingrediënten gemakkelijk weer ‘aan’ zetten. Let op: gebruik deze optie enkel onder begeleiding van een arts of diëtist. Meer informatie
Gezonde voeding
Volg je geen speciaal dieet, maar wil je wel gezond eten volgens de aanbevelingen van de Nederlandse Gezondheidsraad en het Voedingscentrum? Kies dan voor de optie gezonde voeding. Deze optie voorziet je van recepten boordevol verse groenten, fruit, volkoren graanproducten, peulvruchten, noten en zaden. De richtlijnen goede voeding (RGV) en het Mediterrane voedingspatroon vormen de uitgangspunten van de optie gezonde voeding. Meer informatie
Laag in gasvormende voedingsmiddelen
Het eten van sommige voedingsmiddelen kan leiden tot een opgeblazen gevoel of winderigheid. Dit zijn de zogenaamde gasvormende voedingsmiddelen zoals bruine bonen, doperwten en ui. Welke producten dit precies zijn, verschilt van persoon tot persoon en hangt ook af van de hoeveelheid die wordt gegeten. Het Voedingscentrum en de Maag Lever Darm Stichting (MLDS) raden bij winderigheid aan om minder van de voedingsmiddelen te gebruiken die klachten veroorzaken, of ze tijdelijk te vermijden.

Verdify maakt het makkelijk om gasvormende producten te vermijden. In jouw persoonlijke profiel kun je ervoor kiezen om deze producten uit te sluiten. Je kunt deze uitgesloten ingrediënten later weer gemakkelijk ‘aan’ zetten. De recepten die door Verdify aan jou worden getoond bevatten ondanks uitsluitingen alle benodigde nutriënten voor een gebalanceerd en gezond dieet. Meer informatie
Laag inflammatoir
De richtlijnen goede voeding (RGV) en het Mediterrane voedingspatroon vormen de uitgangspunten van het laag inflammatoir dieet.

De recepten bevatten veel verschillende groenten, volkoren graanproducten, fruit, noten, zaden en pitten. Deze producten zorgen voor een ruime inname van voedingsvezels. Daarnaast worden melkproducten vervangen door gefermenteerde melkproducten zoals yoghurt, kefir en verschillende soorten kaas. Wil je volledig eten volgens de Mediterrane dieetprincipes kies dan maximaal één keer per week voor rood vlees en eet twee keer per week vis waarvan minimaal één keer vette vis zoals zalm, makreel of haring. Meer informatie
Matig koolhydraatbeperkt
Koolhydraten zijn een verzamelnaam voor suikers, zetmeel en vezels in onze voeding. Koolhydraten vormen een belangrijke bron van energie, vitaminen en mineralen. Toch kan het voor sommigen gunstig zijn om (tijdelijk) minder koolhydraten te eten. Bijvoorbeeld om gewicht te verliezen of stabielere bloedsuikerwaarden te krijgen. De matige koolhydraatbeperkte optie van Verdify voorziet je van recepten met maximaal 30 gram koolhydraten. Meer informatie
Zoutbeperkt
Veel voedingsmiddelen bevatten zout - en daarmee natrium. Voor sommige mensen is het beter om niet te veel natrium binnen te krijgen. Een zoutbeperkt of natriumbeperkt dieet wordt bijvoorbeeld geadviseerd wanneer sprake is van een verminderde nierfunctie, een verhoogde bloeddruk (hypertensie), het vasthouden van vocht (oedeem), hartfalen of bij een hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap. Bij Verdify kun je kiezen voor een zoutbeperkt dieet zodat je enkel recepten te zien krijgt die niet te veel zout en natrium bevatten. Meer informatie
Zwangerschap
Wanneer je zwanger bent is het belangrijk voor jou en de baby om gezond en gevarieerd te eten. Daarnaast zijn er een aantal aandachtspunten. Zo adviseert het Voedingscentrum om in de eerste 10 weken extra foliumzuur en vitamine D te gebruiken in de vorm van een supplement. Ook wordt aangeraden om producten zoals rauw vlees, rauwe vis, gerookte vis en rauwe kiemgroenten te vermijden. Bij Verdify kun je ervoor kiezen om een zwangerschapsdieet te volgen, waarbij de producten die je beter kunt vermijden niet terugziet in de Verdify recepten. Verdify zorgt sowieso voor een grote variatie aan recepten met veel verse groente, eiwit en andere belangrijke voedingsmiddelen. Meer informatie

Neem contact op

Vul het onderstaande formulier in voor contact met Verdify