Penne met spinazie, mozzarella en linzen

Hoofdmaaltijd.

Niveau: Gemiddeld   Personen: 4

30 min
Ingredienten:
  • – penne 300 g
  • – prei 1 stuk
  • – olijfolie 8 el
  • – verse spinazie 300 g
  • – cherrytomaatjes 200 g
  • – linzen 300 g
  • – Parmezaanse kaas 80 g
  • – mozzarella 1 bol
Bereidingswijze:

1. Breng een pan water aan de kook en kook de penne gaar in ca. 8 minuten of volg de aanwijzingen op de verpakking. Giet af en zet apart.

2. Snijd ondertussen de prei in dunne reepjes. Verhit de helft van de olijfolie in een koekenpan en bak de prei ca. 3-4 minuten. Schep de prei uit de pan en blend samen met driekwart van de spinazie tot een saus.

3. Halveer de cherrytomaatjes. Verhit de rest van de olijfolie in dezelfde pan en bak de cherrytomaatjes ca. 3 minuten. Schep uit de pan en zet apart.

4. Spoel de linzen in een vergiet af onder de kraan. Verhit de pan opnieuw en voeg de linzen, penne, spinaziesaus en de parmezaan toe. Roerbak het geheel ca. 2-3 minuten tot de Parmezaan is gesmolten.

5. Roer dan de rest van de spinazie door de penne en breng het geheel op smaak met peper en eventueel wat zout.

6. Snijd de mozzarella in plakjes van gewenste grootte.

7. Serveer de penne met de gebakken cherrytomaatjes en de mozzarella.

 

Allergenen:
Lactose
Melkeiwit
Tarwe(gluten)
Voedingswaarde per persoon:
  • – Energie 734 kcal
  • – Vet 34 g
  • – Verzadigd vet 11 g
  • – Eiwit 35 g
  • – Koolhydraten 65 g
  • – Natrium 290 mg
  • – Vezels 14 g