Frambozentrifle.

Nagerecht.

Dit nagerecht is een stuk minder machtig dan een portie tiramisu, maar toch een waar genot voor het oog en je smaakpapillen. Het kan zowel vegetarisch, lactosevrij als glutenvrij worden bereid.

Niveau: Makkelijk   Personen: 4

15 min
Ingredienten:
  • – frambozen 250 g
  • – Griekse yoghurt 200 g
  • – mascarpone 100 g
  • – honing of agavesiroop 2 el
  • – Medjoul dadels 10 stuks
  • – sterke espresso 4 el
  • – bran flakes 8 el
Variatietips:

1. Vervang de Griekse yoghurt en mascarpone voor lactosevrije kwark voor een lactosevrije versie.

2. Vervang de Griekse yoghurt en mascarpone door sojayoghurt of kokosyoghurt voor een vegetarische versie.

3. Vervang de bran flakes door glutenvrije cornflakes voor een glutenvrije versie.

 

Bereidingswijze:

1. Verwarm de frambozen in een steelpannetje. Laat afkoelen.

2. Mix de Griekse yoghurt en Mascarpone met de honing.

3. Snijd de dadels in kleine stukjes van 0,5 cm. Meng de dadels met de espresso.

4. Verdeel de frambozen over de glaasjes. Verdeel vervolgens het yoghurtmengsel over de glaasjes.

5. Meng de dadels met de bran flakes en verdeel over de glaasjes. Wacht met deze stap totdat het gerecht wordt opgediend om te voorkomen dat de bran flakes niet meer knapperig zijn.

 

Allergenen:
Lactose
Koemelkeiwit
Tarwe
Gluten
Voedingswaardes:
  • – Energie 312 kcal
  • – Vet 17 g
  • – Verzadigd vet 11 g
  • – Eiwit 7 g
  • – Koolhydraten 29 g
  • – Natrium 8 mg
  • – Vezels 3 g