Avocado in een sesamjasje met Oosterse zalmvulling.

Voorgerecht.

Dit vrolijke recept is een verrassing voor iedereen aan tafel. Dit recept kan zowel met zalm, vegetarisch als glutenvrij bereid worden.

Niveau: Gemiddeld   Personen: 4

15 min
Ingredienten:
  • – wit sesamzaad 4 el
  • – zwart sesamzaad 2 el
  • – komkommer 0,5 stuks
  • – gerookte zalmblokjes 100 g
  • – verse bieslook, fijngesneden 5 g
  • – sojasaus 2 el
  • – avocado 2 stuks
  • – kiemgroente 4 el
Variatietips:

1. Gebruik i.p.v. zalm, tofu voor een vegetarische versie.

2. Gebruik glutenvrije sojasaus voor een glutenvrije versie.

 

Bereidingswijze:

1. Verhit een koekenpan zonder olie en rooster het witte sesamzaad goudkleurig in ca. 3-4 minuten. Schud regelmatig om. Laat afkoelen.

2. Snijd de komkommer in kleine blokjes van 0,5 cm.

3. Meng de komkommer met de zalm, bieslook en sojasaus en breng op smaak met peper.

4. Halveer de avocado’s over de lengte en verwijder de pit. Haal de schil voorzichtig van beide helften af. Bestrooi de avocado met peper en eventueel wat zout.

5. Verdeel de het witte en zwarte sesamzaad over een bord en dip de halve avocado’s één voor één in het sesamzaad met de gesneden kant omlaag.

6. Vul de halve avocado’s vervolgens met de zalmvulling en serveer met een pluk kiemgroente.

 

Allergenen:
Sesam
Vis
Soja
Tarwe
Gluten
Voedingswaardes:
  • – Energie (kcal) 237 kcal
  • – Vet 23 g
  • – Verzadigd vet 3 g
  • – Eiwit 11 g
  • – Koolhydraten 7 g
  • – Natrium 440 mg
  • – Vezels 4 g